Vanuit de gedachte dat je nooit bent uitgeleerd en iedereen, op welk niveau dan ook, vragen en onzekerheden heeft, helpen we leidinggevenden om met meer energie en plezier te werken, betere connecties te maken, waardoor ze veel effectiever worden.

We geloven niet in het veranderen van mensen. Sterker nog: we gaan uit van het principe dat het goed is wie je bent. Je er meer bewust van zijn hoe je de dingen doet en waarom je ze doet, zorgt wél voor verandering in gedrag en communicatie. We gebruiken verschillende methoden en middelen om je dit inzicht te geven. Denk aan feedback door opnames met de camera ( hoe kom je over bij mensen?) , het helder maken van je drijfveren met behulp van Management Drives, het meten van je energie, een analyse van de omgeving waarin je actief bent, spiritualiteit en sportiviteit, en uiteraard intervisie.

Klanten: Mammoet, SHV, Frames, Deloitte, Warner, Allen & Overy, ABN AMRO, Volkswagen, Audi

Hoe groot of klein de organisatie ook is, er is altijd sprake van een team. Een team begint namelijk al met twee mensen. We weten uit onze sportervaring dat je Olympisch goud kan halen als de juiste weg daar naartoe bewandelt. Goud is het doel ( in organisaties: succesvol zijn) maar wat moet je met elkaar doen om dit te realiseren? Het is belangrijk af en toe tijd te maken om te kijken hoe je daar met z’n allen op een zo goed mogelijke manier komt. Wie doet wat? Wanneer sta je in je kracht en wat heb je van de ander nodig? Wat gebeurt er met het team in stressvolle situaties? Onze methodes om teams te analyseren en op een hoger plan te krijgen, zijn zowel gerelateerd aan sport ( er is altijd een sport- of spelelement tijdens een traject) en communicatie, als aan de drijfveren van mensen en teams met behulp van Management Drives.

Klanten: Eriks, Pon, Berk, SHV, Mammoet, Deloitte

Een cultuuronderzoek vormt vaak de basis voor de juiste aanpak van communicatieadvies of teamperformancetrajecten en coaching. Het geeft inzicht in de krachten die het huidige gedrag stimuleren: de onbewuste drijfveren, gewoonten, ongeschreven regels, routines en gedragspatronen. Het legt de dilemma’s in de organisatie bloot en biedt zodoende aanknopingspunten om deze beter te managen en het gewenste gedrag te formuleren en implementeren. Afhankelijk van de vraag kiezen we altijd voor een kwalitatief onderzoek d.m.v. persoonlijke gesprekken. Daarnaast maken we gebruik van online kwantitatief ( anoniem) onderzoek zodat we snel en adequaat een beeld hebben van de cultuur in de organisatie en gericht aan de slag kunnen.

Klanten: Eriks, ABN AMRO

De mediatraining is heel praktisch. We werken het liefst in kleine groepjes of individueel: veelvuldig geïnterviewd worden en veel doen. Alle interviews voor televisie- en radio, live, opnames, telefonisch, voor gedrukte media en internet worden opgenomen en terug gekeken. Door middel van feedback zullen je sterke en minder sterke kanten duidelijk worden. Waar moet je op letten? Wat zijn je valkuilen? Maar, vooral, waar ben je op je best? Wanneer kom je over zoals je wilt zijn?

We leren je een heldere boodschap over te brengen, en je zal er achter komen dat dit niet afhangt van de vragen die gesteld worden. Je krijgt inzicht in hoe de journalist werkt, waarom hij wat vraagt en hoe daarop te reageren. Je krijgt door wanneer je in een valkuil dreigt te lopen en op welke manier je je echte verhaal kan vertellen.

Klanten: Jellinek, Dienst Justitiele Inrichtingen, Johan Cruyff Institute.

We adviseren organisaties bij het realiseren van hun doelstellingen door het bouwen aan duurzame relaties met in- en externe doelgroepen. We doen dat in drie stappen: we schrijven een strategisch marketing- en/of communicatieplan, we faciliteren de dialoog en we borgen het resultaat met betrokken communicatiemanagement. Hierbij komen we regelmatig met niet voor de hand liggende concepten. Net even iets creatiever ingevuld. Als we met elkaar een traject in gaan doen we dat graag echt samen met de klant. We besteden veel aandacht aan het realiseren van de interne verbindingen. Dat vormt de basis voor de externe communicatie. We zijn pas tevreden als er echt verbinding ontstaat op alle niveaus.

Klanten: Mammoet, Action, Marel.

Als we mensen en organisaties helpen bij hun kernboodschap, waar ze voor staan en hoe ze dat willen uitdragen is voor ons heel logisch om voor hen dan ook de kanalen te vinden in de media om dat ook daadwerkelijk te doen. Door de contacten die we hebben in de kunnen we dat vaak realiseren, maar eerlijk is eerlijk soms er meer nodig dan een persbericht. Dan moet je creatief zijn om de aandacht te krijgen. Eigenlijk vinden we dat laatste het leukst. Het is een sport om dat ene haakje te vinden waarom de media geïnteresseerd raken in jou, jouw bedrijf of je product.

Klanten: Blokker Holding, Alfen

Wij zijn van mening dat iedereen een goede presentatie moet kunnen houden. Daarvoor is één belangrijke voorwaarde: durf te presenteren vanuit je eigen persoonlijkheid. Pas dan kan je mensen raken, en kan je dingen voor elkaar krijgen. De kern van onze training is dan ook: Hoe breng je een heldere boodschap over die bij je past waardoor je in staat bent echt mensen te raken. De vorm en inhoud (en niet te vergeten stem) gaan daarbij hand in hand. We gaan praktisch te werk en we begeleiden je op een zo compleet mogelijke manier: Je speeches worden met de camera opgenomen en je krijgt feedback met makkelijk toepasbare tips. We denken creatief mee hoe je de boodschap het beste kan verpakken. Daar waar nodig schrijven mee aan het verhaal. Maar ook is er aandacht voor het leren omgaan met de spanning voor een optreden. We kijken goed naar de vraag en behoeftes en daar spelen we op in.

Klanten: Verschillende politieke partijen en CEO’s, Deloitte, Vopak, ABN AMRO, ING, Plan International, Eneco.

De vragen om mee te denken over hoe je intern of klanten op een goede manier met elkaar kan verbinden zijn divers. Regelmatig vertalen we deze vraag naar een evenement; zo organiseren we regelmatig een inspiratie dag waar onderwerpen zowel op een serieuze wijze worden aangepakt als dat er met sport, en humor op een alternatieve manier worden benaderd. De uitkomsten beklijven op deze manier veel beter.

Bij grotere communicatievraagstukken zetten komen we vaak uit bij een plan voor een videoproductie. Deze maken we met 9 Media.

Klanten: Mammoet, Marel, Famed

Na haar televisie carrière bij onder meer RTL Nieuws en Editie NL richtte ze het bureau Elsemieke Havenga Communicatie op. Elsemieke is oud Olympisch kampioen hockey. Naast haar werk voor EHC nog steeds zeer actief als presentator en dagvoorzitter en gepassioneerd bestuurder bij verschillende goede doelen.

De onderlinge verbinding door middel van storytelling met beeld is werkt. Zowel in als buiten de organisatie. Beeld is vele malen krachtiger dan alleen woorden. Onder het merk van 9Media maken en bedenken we al vele jaren bedrijfsfilms, interviews, en webinars. Voor meer informatie klik door naar 9Media.

Klanten zijn onder meer: Deloitte, Vopak, GKSV, Edelgras